Dit is wel én niet van belang als het gaat om jouw website

Ik richt me niet op starters, maar krijg wel wekelijks berichten van startende ondernemers die mijn advies vragen en zeggen dat ze ‘bezig zijn met opstarten’. Na doorvragen blijkt zelden dat ze al betalende klanten hebben. In de praktijk betekent ‘bezig met opstarten’ vooral ‘bezig met een website maken’. Jammer. Begin met verkopen. De rest volgt.⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⁣

Geen hoofdrol

Voor de meeste kennisondernemers wordt hun website echt overgewaardeerd, vind ik. Veel marketeers zullen het niet met me eens zijn. Mijn visie is dat dat komt omdat zij gericht zijn op de massa: zoveel mogelijk bezoekers die zo lang mogelijk op je site blijven bijvoorbeeld. Als je je richt op de beste klant, die jouw waarde het beste kan verzilveren en daarvoor het meeste geld overheeft, speelt je website echt geen hoofdrol. Dan zijn sterke, wervende content en de beste verkoopvaardigheden veel meer van belang.

van belang voor je website, goede website laten maken, waar moet een website aan voldoen, website coach, website trainer, website consultant, copywriting leren, SEO, vindbaarheid in google, businesscoach, suzanne van schaik, marketeers, starter, verkopen, betalende klanten krijgen

Bovenaan de markt positioneren

Heb je een lokale pizzeria? Dan is het handig dat je goed vindbaar bent in Google. Wil je je als kennisondernemer bovenaan de markt positioneren, dan zou ik vooral focussen op: a) je netwerk, als je snel klanten wilt krijgen en b) online of offline zichtbaar worden met vernieuwende ideeën over jouw niche. Werk je tóch aan je site, richt je dan op de copy. Woorden waarmee je de doelgroep grijpt. Want goede copywriting vind ik dan weer ontzettend únderrated.

Landings- of salespagina

Een goede landings- of salespagina is overigens wél van belang als je online zichtbaar wordt. Hiernaar kun je mensen verwijzen aan het einde van je artikel, video of webinar. Maar zelfs hiervan ben je niet afhankelijk. Voor de VIP-dag die ik een paar weken geleden organiseerde, heb ik bijvoorbeeld nooit een salespage gehad.

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⁣

Wil jij je ook gaan richten op de beste klanten, aan wie je veel hogere prijzen kunt vragen als je je dienst slimmer vermarkt en verkoopt? Ga in gesprek, dan vertel ik je welke mogelijkheden ik hiervoor zie in jouw bedrijf.

Gratis checklist
“De 25 sleutels voor het succesvol verkopen van een €25.000,- programma”

Download de checklist en leer:

  • Welke 5 voordelen je hebt als je een programma van €25.000,-
    of meer aanbiedt
  • Wat ervoor nodig is om minimaal €25.000,- te kunnen vragen voor je programma
  • Waarom geijkte verdienmodellen voor ambitieuze coaches, trainers en
    consultants minder goed werken

Laat hieronder je naam en e-mailadres achter en je ontvangt de checklist GRATIS.


*Je ontvangt ook regelmatig waardevolle businesstips.

checklist €25.000,- programma, hoogwaardige programma's, high-end ondernemen, high-end inkomensmodel, suzanne van schaik, businesscoach

1 Reactie

  1. Ben het helemaal met je eens. Ben, na verkoop van mijn bedrijf, per 1 januari begonnen met mijn nieuwe onderneming. Wel opdracht gegeven aan bevriende collega ondernemer om huisstijl te ontwikkelen en website te maken. Die laatste staat al enige tijd klaar, maar het wachten is op de laatste stap van mezelf; de teksten. Maar in de tussentijd al bezig met diverse opdrachten. Dat heeft toch prioriteit. Natuurlijk moeten die andere zaken ook geregeld worden, maar goede, leuke en betaalde opdrachten uitvoeren is toch net iets belangrijker dan de website voor een ZZP-er. En voor de klant is de inhoud toch belangrijker dan de vorm; een inhoudelijk goede rapportage zonder logo is even waardevol als met logo.

Laat een reactie achter

Je email adres wordt niet gepubliceerd. * Velden zijn verplicht

Verstuur reactie