Kost verkopen je energie? Dan zijn dit de risico’s

Veel ondernemers verkopen wel, maar niet met gemak, plezier en voor hoge bedragen. Ze voelen zich leeg en vermoeid na een verkoopgesprek. Hebben het gevoel dat ze moeten trekken, leuren en/of compromissen moeten sluiten om goed betalende klanten te krijgen. Dat kost energie. Je gaat er tegenop zien om te bellen of face-to-face te verkopen aan een klant. Het gevoel je steeds opnieuw te moeten bewijzen gaat je tegenstaan. Net als horen: ‘Ik kom erop terug’. Waarna je wacht, niet weet waar je aan toe bent, opvolgt en het gevoel hebt aan het lijntje te worden gehouden. 

Wat het kost

Dit kost je omzet en winst. Want als verkopen je energie kost, dan ga je bijvoorbeeld: 

⚫Niet je prijzen verhogen, ook al worden de resultaten van je klanten steeds beter en is je dienst een hogere prijs waard

⚫Kiezen voor inkomensstromen waarbij je niet telefonisch of face-to-face hoeft te verkopen, ook al leveren die veel minder op

⚫Je marketing aanpassen aan klanten die nog lang niet overtuigd zijn van je waarde (wat niet je ideale klanten zijn), omdat je het gevoel hebt dat dat nodig is om klanten binnen te halen

Ontzettend leuk

Het kan ook anders. Dat de klant zich moet bewijzen aan jou en in hetzelfde gesprek nog beslist. Dat je niet aan je klant hoeft te trekken en in charge bent over het gesprek. Dat je tijdens het verkopen “gewoon” authentiek kunt zijn. Dat je waarde tijdens het gesprek duidelijk wordt zonder dat je arrogant bent. Oftewel: dat je weet hoe je het gesprek zo kunt voeren dat verkopen ontzettend leuk is en het gesprek echt impact op de ander heeft.

verkopen, verkopen kost energie, leren verkopen, training verkopen, verkooptraining, salestraining, verkoopgesprek voeren, verkoopgesprek oefenen, high level sales, suzanne van schaik, businesscoach verkopen, high-end verkopen, high-end ondernemen, high level businesscoach, high-end klanten

Overtreft verwachtingen

In dit laatste zit voor mij het verschil tussen high level- en low level sales. Bij high level sales is het verkoopgesprek opzich al heel waardevol voor je potentiële klant. Je overtreft zijn of haar verwachtingen. Een high level verkoopgesprek levert ook veel meer op. Niet alleen meer omzet, doordat je een hogere prijs vraagt, maar ook een klant die al op een hoger niveau is. Waardoor samenwerken heel gemakkelijk en fijn gaat.

Een feestje

‘High level sales’ heeft dus een aantal kenmerken. Het gaat over het verkopen van diensten en producten… 

  • …met een hoge waarde en prijs
  • …aan klanten op hoog niveau: die echt gaan doen waar jij bij helpt en met wie het een feestje is om te werken
  • …waarbij je veel plezier hebt in het voeren van het verkoopgesprek
  • …in een verkoopgesprek dat een high-end ervaring is voor je potentiële klant

Interessant?

De afgelopen jaren heb ik me toegelegd op high level sales en op 14 november 2019 geef ik er eenmalig een masterclass over op een fantastische locatie. Deze is interessant voor je als je ondernemer bent in de zakelijke dienstverlening en je dienst integer en effectief wilt verkopen voor een hoge prijs in één tot twee gesprekken. Deze kleinschalige masterclass is al voor 90% uitverkocht. Wees daarom snel als je er nog bij wilt zijn. Meld je HIER aan.

 

P.S. Wil je ook hulp bij het ontwikkelen van een hoogwaardig programma dat je klant veel oplevert, maar jou niet veel tijd kost? En begeleiding bij je marketing, zodat je meer en de juiste leads aantrekt? Daarbij help ik in mijn jaartraject. Geef je HIER op voor een gesprek als je wilt weten wat dit traject voor jou kan betekenen.

Gratis checklist
“De 25 sleutels voor het succesvol verkopen van een €25.000,- programma”

Download de checklist en leer:

  • Welke 5 voordelen je hebt als je een programma van €25.000,-
    of meer aanbiedt
  • Wat ervoor nodig is om minimaal €25.000,- te kunnen vragen voor je programma
  • Waarom geijkte verdienmodellen voor ambitieuze coaches, trainers en
    consultants minder goed werken

Laat hieronder je naam en e-mailadres achter en je ontvangt de checklist GRATIS.


*Je ontvangt ook regelmatig waardevolle businesstips.

checklist €25.000,- programma, hoogwaardige programma's, high-end ondernemen, high-end inkomensmodel, suzanne van schaik, businesscoach

Laat een reactie achter

Je email adres wordt niet gepubliceerd. * Velden zijn verplicht

Verstuur reactie