Voelde me gedwongen…

Het was 2014. Mijn fashionblog had meer dan 800.000 weergaven per jaar. Volledig organisch. En ik wist niets van SEO. Vond ik totaal niet boeiend. Ik wilde gewoon de content maken die ik leuk vond. Mijn blogposts kregen tientallen reacties. Het waren de jaren dat ik zo’n 50 schoenen per jaar toegestuurd kreeg van merken om te laten zien in mijn blogposts. Ik was een zogeheten “influencer”. Al was er toen nog niemand die die term gebruikte.


lucratieve niche, niche kiezen, de beste klanten aantrekken, high-end klanten, suzanne van schaik, businesscoach, influencer, propositie, goede propositie, slimme propositie,

Concurrentie

Helaas is het niet zozeer de glitter, glamour en faam die is blijven hangen uit die tijd. Wat ik me vooral herinner, was hoe moeilijk het elke maand was om mijn omzet bij elkaar te scharrelen. De concurrentie was moordend geworden. Er was bijna altijd wel een blogger te vinden die wél in ruil voor gratis schoenen wilde werken.

Gedwongen om korting te geven

Het probleem was dat ik geen interessante propositie had. Geen lucratieve niche. Ik was ‘één van de vele’ fashionbloggers. En dus waren er voor mij tien anderen. Had ik geen sterke onderhandelingspositie tegenover adverteerders. En voelde ik me vaak gedwongen om korting te geven op een betaalde samenwerking. Terwijl dat zó niet goed voelde. Ik stak immers ontzettend veel tijd en energie in teksten, foto’s en interactie met bezoekers.

lucratieve niche, niche kiezen, de beste klanten aantrekken, high-end klanten, suzanne van schaik, businesscoach, influencer, propositie, goede propositie, slimme propositie, ambitieuze ondernemers, businesscoach arnhem, klanten die beter betalen, jaartraject, jaarprogramma, vip-dag, korting geven

Winstgevende niche

Toen ik met ondernemers ging werken, wilde ik dat niet meer en leerde ik al gauw: ik heb een unieke invalshoek en winstgevende niche nodig. Nu, een paar jaar later, kan ik zeggen: die goede niche heeft ALLES voor me betekend. Daardoor kon ik al na een jaar €15.000,- vragen als coach. En dat terwijl ik alle jaren daarvoor nooit meer dan €1500,- per klant had verdiend.

Succesfactoren voor het aantrekken van de beste klanten

De beste klanten krijgen, die je graag hoge prijzen betalen, is geen hogere wiskunde. Maar je krijgt ze ook niet “zomaar”. Een slimme propositie is nodig. Dit is waarom ik in februari de VIP-dag ‘Word super aantrekkelijk voor de beste klanten’ organiseerde. Deze dag leerde ik een kleine groep ambitieuze ondernemers persoonlijk wat dé 5 succesfactoren zijn voor het aantrekken van de beste klanten. Ook hielp ik hen hun niche aan te scherpen, zodat deze veel meer winst oplevert.

Slechts twee plekken

Voor en na die dag heb ik meerdere ondernemers gesproken die interesse hadden in deze dag, maar niet konden op die datum. Normaal gesproken help ik mijn klanten alleen in mijn jaartraject en daarom was deze dag eenmalig. Toch heb ik besloten dat ik in mei nog twee dagen vrijmaak om deze VIP-dag 1-op-1 te doen met een leuke ondernemer, voor wie deze dag heel veel kan opleveren. In de eerste plaats betere klanten, die veel meer betalen en veel minder tijd en energie kosten.

Met mij persoonlijk je propositie aanscherpen?

Ben jij een ondernemer die de beste klanten uit de markt wil, zodat je hogere prijzen kunt vragen en dit jaar veel meer winst maakt? Wil je 1-op-1 met mij je propositie aanscherpen voor jouw bedrijf? Geef je dan hier op voor een gesprek en vermeld daarbij waarom jij een dag mijn persoonlijke, exclusieve hulp en aandacht wilt hierbij. Na het versturen van je antwoorden, kun je een belafspraak plannen in mijn agenda waarin we bespreken wat de VIP-dag je op kan leveren en wat je investering is.

P.S. Er zijn dus slechts twee plekken beschikbaar. Reageer daarom uiterlijk donderdag 2 mei. Heb je eerst nog een vraag? Laat het ons weten via info@suzannevanschaik.nl

Gratis stappenplan
“In 7 stappen naar je €25.000,- programma.
Ook als je denkt dat het niet mogelijk is”.

Leer door dit stappenplan:

  • Hoe je je dienst kunt upgraden, zodat je er €25.000,- of meer voor kunt vragen
  • Waarom je programma jou minimale tijd hoeft te kosten, ook al vraag je een hoge prijs
  • Hoe je jouw €25.000,- programma zo simpel mogelijk houdt

Gratis downloaden

stappenplan €25.000,- programma, hoogwaardige programma's, high-end ondernemen, high-end inkomensmodel, suzanne van schaik, businesscoach

Laat een reactie achter

Je email adres wordt niet gepubliceerd. * Velden zijn verplicht

Verstuur reactie