‘Ik vraag nu €597,- voor mijn cursus. Hoe kan ik €5000,- gaan vragen?’

Annelies stuurt me een mailtje: ‘Ik bied een cursustraject aan waar ik €597,- voor vraag. Jij schrijft in je blog dat het mogelijk is om je prijzen x5 of x10 te verhogen, maar ik kan me niet voorstellen dat mensen x5 of x10 voor mijn traject zouden betalen’. Of je nou €597,- of al €10.000,- verdient per klant, misschien denk jij dit ook. Dat het allemaal too good to be true is om veel hogere prijzen te vragen. Dat kan ik me helemaal voorstellen, want dat dacht ik zelf een paar jaar geleden ook.

Meer waarde leveren

En hetzelfde geldt voor mijn klanten: ook zij konden zich in eerste instantie niet voorstellen dat het mogelijk is om zoveel meer te vragen dan ze deden. Toch hebben sommigen hun prijzen x10 en meer verhoogd. Waardoor ze alleen nog de leukste klanten hebben en meer vrije tijd hebben voor hun gezin, reizen of hun sociale leven. Dat wil niet zeggen dat ze €5000,- zijn gaan vragen voor dezelfde training als waar ze eerder €100,- voor vroegen. Dat wil wel zeggen dat ze:

  • Meer waarde zijn gaan leveren, door te richten op de klant die hun waarde het beste kan verzilveren. En ze langere tijd op de beste manier gaan begeleiden in een hoogwaardig programma.
  • Hun propositie, marketing en verkoopgesprekken zijn gaan verbeteren. Dit maakte dat prijzen van €5000,-, €10.000,-, €15.000,- en meer wél mogelijk werden.
niche kiezen, prijsstrategie, aanbod vernieuwen, van je dienst een product maken, van je dienst een programma maken, resultaten van klanten, je prijzen vertienvoudigen, suzanne van schaik, businesscoach, meer trainingen verkopen, high-end programma maken, high level businesscoach,

Van training naar programma

Mijn klant Mike is zo’n voorbeeld. Hij leerde in mijn traject hoe hij slimmer kon werken, waardoor hij nu veel hogere prijzen vraagt aan klanten die hij op de beste manier helpt: ‘Ik verkocht mijn diensten eerder per training, waar ik gemiddeld €100,- voor vroeg. Dit kostte me veel tijd tegenover een lage opbrengst. In het traject bij Suzanne besloot ik me te gaan richten op zwembaden. Met mijn Lifesaver programma help ik nu zwembaden om verdrinkingen te voorkomen. Al snel verkocht ik mijn eerste programma voor €6495,-‘. Inmiddels zijn zijn prijzen verder gestegen.

Voor Annelies geldt dat…

Het kan dus zijn dat klanten inderdaad niet x5 of x10 voor jouw huidige cursus of programma gaan betalen. Maar dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is voor je om zulke prijzen te vragen en ontvangen. Voor Annelies geldt dat het waarschijnlijk klopt dat klanten niet x5 of x10 voor haar huidige traject gaan betalen als er niets in haar niche, aanbod, marketing en verkoopgesprekken verandert. Maar dat wil niet zeggen dat het niet mogelijk is voor haar om zulke bedragen te verdienen.

⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⠀⁣

Wil jij ook x5 of x10 gaan met je prijzen, zodat je veel minder klanten nodig hebt en veel minder hard hoeft te werken, terwijl je wél maximaal impact maakt op je klanten? Ga in gesprek, dan vertel ik je welke mogelijkheden ik hiervoor zie in jouw bedrijf.

Gratis checklist
“De 25 sleutels voor het succesvol verkopen van een €25.000,- programma”

Download de checklist en leer:

  • Welke 5 voordelen je hebt als je een programma van €25.000,-
    of meer aanbiedt
  • Wat ervoor nodig is om minimaal €25.000,- te kunnen vragen voor je programma
  • Waarom geijkte verdienmodellen voor ambitieuze coaches, trainers en
    consultants minder goed werken

Laat hieronder je naam en e-mailadres achter en je ontvangt de checklist GRATIS.


*Je ontvangt ook regelmatig waardevolle businesstips.

checklist €25.000,- programma, hoogwaardige programma's, high-end ondernemen, high-end inkomensmodel, suzanne van schaik, businesscoach

Laat een reactie achter

Je email adres wordt niet gepubliceerd. * Velden zijn verplicht

Verstuur reactie