Ook geen zin om online funnels te bouwen?

‘Ik heb helemaal geen zin om online funnels te bouwen en heel veel op social media te moeten zitten’. Carla stuurde me een mailtje. Ze volgt me al een tijdje en schrijft dat mijn daadkracht en het feit dat ik veel over mijn eigen groeiproces deel haar aanspreekt. ‘En ik kan leren van je expertise op het gebied van hoogwaardige programma’s. Kwaliteit leveren en daar heel goed voor betaald worden spreekt me aan’.

Komt haar de keel uit

Maar Carla zit er dus niet op te wachten om weer de hele dag online te moeten zijn. Ze heeft al de nodige ervaring met marketing- en businesscoaches en tussen de regels door voel ik dat de term “online funnel” haar de keel uithangt. Ze is bang dat ik haar ook ga vertellen dat ze vooral online moet gaan “funnelen”.

Verdiepen in online ondernemen

Ik begrijp haar volledig. Er was een tijd dat ik ook veel marketeers en businesscoaches volgde, volledig geïntrigeerd door hun online bedrijven. Ze leken er slapend rijk van te worden. Totdat ik me écht ging verdiepen in online ondernemen. Ik heb zelfs geïnvesteerd in een coach die me precies kon leren hoe het moest. Zo kwam ik erachter dat het niet was wat ik wilde.

VIP-dag, online funnels bouwen, online marketing, online bedrijf, online ads, continuïteit in leads, autoriteitspositie, suzanne van schaik, businesscoach, propositie, marketingboodschap

Kosten van een online bedrijf

Alleen al omdat ik me rot schrok om de kosten die er komen kijken bij een volledig online bedrijf, met online funnels en online producten. Vaak blijkt de helft van de omzet linea recta op te gaan aan online ads. Natuurlijk kun je die kosten terugverdienen, maar je wordt er wel afhankelijk van: hoe meer je wilt omzetten, hoe meer kosten je moet maken.

Niet de hele tijd achter mijn laptop

Maar veel belangrijker: ik kwam erachter dat ik het niet wilde, omdat ik juist niet meer de hele tijd online en achter mijn laptop wil zijn. ‘Maar… huh, Suz?! Jij bent toch super zichtbaar online?’. Het is maar wat je super zichtbaar vindt natuurlijk, maar inderdaad: onzichtbaar ben ik zeker niet.

Content én mijn punt maken

Dat komt omdat ik graag content én mijn punt maak. Daarom schrijf ik blogs, maak ik video’s en deel wat er van m’n hart moet. Dat doe ik offline en dat doe ik online. Het is een wezenlijk onderdeel van mijn werk: dat ik ga staan voor mijn visie en mensen bewust maak van waarom ze mijn oplossing nodig hebben. Zou elke ondernemer moeten doen ;-).

Gegrepen door mijn boodschap

Als ik online ben en achter mijn laptop zit, ligt mijn focus daarom op sterke content maken. Niet bij het analyseren van de statistieken van mijn website, bij het bouwen van marketingfunnels of bij het optimaliseren van mijn salespage. Dat doe ik af en toe eens, maar zo min mogelijk. Want het is helemaal niet waar ik gelukkig van word én helemaal niet wat het succes van mijn bedrijf bepaalt. Dat mensen worden gegrepen door mijn boodschap: dát is waarom ze bij me komen.

Niet de hele tijd online funnels bouwen

Hetzelfde geldt voor mijn klanten. Ja, ze willen leren hoe ze de best betalende klanten kunnen aantrekken. Ja, ze willen gezien worden als een autoriteit in hun vakgebied. Ja, ze willen continuïteit in hun leads. Maar ze willen niet de hele tijd achter de computer zitten om online funnels te bouwen.

VIP-dag ‘Word super aantrekkelijk voor de beste klanten’

Geldt dat ook voor jou? Dan wil ik je heel graag uitnodigen om op 21 februari naar mijn VIP-dag te komen. Het thema van de dag is ‘Word super aantrekkelijk voor de beste klanten’. Je gaat naar huis met een effectieve propositie en marketingboodschap. Niet met een online funnel ;-).

Ik ga je deze dag persoonlijk het volgende leren:  

  • Waar je niche aan moet gaan voldoen om super winstgevend te zijn
  • Hoe je zo praat over je dienst dat de juiste klanten direct aan je lippen hangen
  • Wat ervoor nodig is om veel hogere prijzen te kunnen vragen voor je dienst

Interessant?

Wil je erbij zijn of nog meer informatie? Reageer dan snel (uiterlijk 10 februari), want ik heb heel beperkt plek. Geef je hier op voor een gratis groeigesprek en geef daarbij aan dat je interesse hebt in de VIP-dag. Daarna krijg je de mogelijkheid een belafspraak in te plannen, zodat we kunnen bespreken hoe deze VIP-dag jouw bedrijf kan helpen.

Gratis stappenplan
“In 7 stappen naar je €25.000,- programma.
Ook als je denkt dat het niet mogelijk is”.

Leer door dit stappenplan:

  • Hoe je je dienst kunt upgraden, zodat je er €25.000,- of meer voor kunt vragen
  • Waarom je programma jou minimale tijd hoeft te kosten, ook al vraag je een hoge prijs
  • Hoe je jouw €25.000,- programma zo simpel mogelijk houdt

Gratis downloaden

stappenplan €25.000,- programma, hoogwaardige programma's, high-end ondernemen, high-end inkomensmodel, suzanne van schaik, businesscoach

Laat een reactie achter

Je email adres wordt niet gepubliceerd. * Velden zijn verplicht

Verstuur reactie