Even eerlijk over mijn VIP-dag van gisteren

Gisteren was mijn live VIP-dag ‘Word super aantrekkelijk voor de beste klanten’. Deze dag (check hier de foto’s) hielp ik de deelnemers met de vijf voorwaarden waar ze met hun bedrijf aan moeten voldoen om de beste klanten aan te trekken. Ook hielp ik ze hun meest lucratieve niche te vinden en een wervende marketingboodschap te formuleren. Het programma had ik speciaal voor deze dag samengesteld. Ik was dan ook heel blij toen iemand al rond 10:00 uur geëmotioneerd zei: ‘Ik krijg nu al zo’n belangrijk inzicht… als de rest van de dag niets meer brengt, was deze dag het al waard’. 

Aan het denken zetten

Een andere ondernemer zei al snel: ‘Interessant, dit zet me wel aan het denken’. En hoewel dit natuurlijk goed klinkt, was mijn reactie: ‘Niet te lang denken hoor. Het zit ‘m in DOEN. Want als je blijft doen wat je deed, krijg je wat je kreeg. Je moet het dus gewoon anders gaan DOEN’. Meestal denken we al veel te veel. Bovendien: een boek kan je ook aan het denken zetten. En daar betaal je lang niet zoveel voor als de investering die ik vraag ;-).

vip-dag, word super aantrekkelijk voor de beste klanten, accountability, businesscoach, suzanne van schaik, hoogwaardig programma maken, high-end programma maken, high-end ondernemen, high level businesscoach

Dit is waar de meerwaarde in zit

Aan het denken worden gezet is dus zeker niet genoeg. De meerwaarde van mijn hulp zit ‘m in:

  • Persoonlijke feedback. Die feedback verhoogt de kwaliteit van je ideeën enorm.
  • Coaching. We hebben allemaal beperkende, niet-helpende overtuigingen en weerstanden. Ze vertragen, saboteren en houden je klein. Daarom is coaching een essentieel onderdeel van mijn hulp: zonder coaching ga je het niet of veel minder DOEN.
  • De setting. Hoe vaak neem je bijvoorbeeld een hele dag de tijd om zonder afleiding intensief AAN je bedrijf te werken? En dat te doen in een inspirerende omgeving, met hele goede catering en een setting die je volledig faciliteert om dit te doen? Mij lukt dit zelfstandig lang niet zo goed als dat ik op een geheel verzorgde 1- of 2-daagse ben van hoge kwaliteit, waar ik letterlijk aan niets anders hoef te denken dan mijn bedrijf.

…maar de meerwaarde zit ‘m vooral ook in de volgende twee dingen:

  • Voldoende tijd (ze begeleiden klanten niet lang genoeg)
  • Voldoende accountability (ze houden klanten onvoldoende verantwoordelijk voor hun voortgang)

Het aanbod is te kort of te zwaar

Klinkt simpel. Is het ook. En toch is dit waar het bij de meeste ondernemers in coaching, training en consultancy aan ontbreekt in hun aanbod. Ze maken hun aanbod te kort of te zwaar en vol. Daardoor is er niet de tijd en ruimte om te implementeren en klanten verantwoordelijk te houden voor hun resultaten.   

Er is tijd nodig

En nu moet ik heel eerlijk zijn. Mijn VIP-dag aanbod was ook kort (één dag) en intensief (misschien íets te vol programma voor die ene dag…). Dit is precies waarom ik normaal gesproken alleen een jaartraject aanbied. In één dag kun je van level 0 naar level 1, maar in een jaar kun je minstens naar level 10. Omdat er voor optimaal resultaat tijd nodig is om te implementeren, grenzen te verleggen en weerstanden te overwinnen. In een traject van een jaar kan ik klanten simpelweg op de beste manier helpen.

Te makkelijk om het niet te gaan doen

Mijn punt is: de reden dat veel coaches, trainers en consultants lang niet de waarde bieden die ze zouden kunnen bieden, is omdat ze hun dienst niet op de slimste manier aanbieden. Doordat het in hun aanbod ontbreekt aan tijd en accountability is, maar ook doordat de klant er te weinig voor betaalt, is het simpelweg te makkelijk voor hun klanten om het niet of niet heel goed te gaan doen.  

Langer lopend, hoogwaardig aanbod

Wil je klanten op de beste manier helpen? Zorg dan dat je een langer lopend, hoogwaardig aanbod hebt. Zonder dat JIJ heel hard aan het werk bent. Dat kan namelijk nooit de bedoeling zijn: je klant zal zelf actie en verantwoordelijkheid moeten nemen. Jij bent wel de facilitator van het resultaat, maar niet de uitvoerder. Denk aan een personal trainer: HIJ is niet degene die gaat afvallen, dat zul je zelf moeten doen. 

‘Geen zin om zelf te doen’

Misschien denk je nu: ‘Ja, leuk Suz, maar ik werk voor directeuren en die hebben helemaal geen zin om zelf veel te gaan doen’. Of: ‘Ik kan het wel aanbieden, zo’n programma, maar mijn klanten gaan toch altijd voor het goedkoopste’. Snap ik. Deze en andere bezwaren hoor ik vaker. Ben je benieuwd welke oplossingen en mogelijkheden ik voor je zie? Zodat een hoogwaardig programma ook voor jou gaat werken? Ga in gesprek

Gratis stappenplan
“In 7 stappen naar je €25.000,- programma.
Ook als je denkt dat het niet mogelijk is”.

Leer door dit stappenplan:

  • Hoe je je dienst kunt upgraden, zodat je er €25.000,- of meer voor kunt vragen
  • Waarom je programma jou minimale tijd hoeft te kosten, ook al vraag je een hoge prijs
  • Hoe je jouw €25.000,- programma zo simpel mogelijk houdt

Gratis downloaden

stappenplan €25.000,- programma, hoogwaardige programma's, high-end ondernemen, high-end inkomensmodel, suzanne van schaik, businesscoach

Laat een reactie achter

Je email adres wordt niet gepubliceerd. * Velden zijn verplicht

Verstuur reactie