‘Maar als ik high-end ga werken, dan kan ik minder mensen helpen’

Een bezwaar over high-end ondernemen dat ik veel hoor, is: ‘Maar als ik high-end ga werken, dan kan ik veel minder mensen helpen’. Vorige week nog mailde een volger naar me: ‘High-end ondernemen zou voor mijn situatie ideaal zijn, maar aan de andere kant kan ik minder mensen helpen als ik hiervoor kies’. Met dat laatste ben ik het oneens en ik leg je graag uit waarom.

Je kunt heel veel mensen helpen, maar niet iedereen is je klant

Een voordeel van high-end ondernemen is dat je minder klanten nodig hebt om toch heel goed te verdienen. Je levert je dienst namelijk op het hoogste niveau, waardoor deze veel geld waard is en je er een hoge prijs voor kunt vragen. Doordat je meer verdient per klant, heb je minder klanten nodig. En doordat je minder klanten nodig hebt, hoef je minder tijd te besteden aan acquisitie. Zo houd je meer tijd over om AAN je bedrijf te werken en voor familie, vrienden, hobbies en/of andere projecten. Veel mensen denken ten onrechte dat minder klanten hebben betekent dat je minder mensen helpt. Mijn motto is in deze: je kunt heel veel mensen helpen, maar niet iedereen is je klant.


high-end ondernemen, businesscoach zzp'ers, businsescoach kennisondernemers, high-end klanten, suzanne van schaik, suzanne van schaik businesscoach, social media, leads genereren, webinars geven, gratis content delen, bloggen, vloggen, social media training, minder klanten meer verdienen, high-end ondernemen nadelen, high-end ondernemen bezwaren, businesscoach coaches, businesscoach trainer, businesscoach adviseur, businesscoach consultants

Gratis, waardevolle content

Neem mijn eigen bedrijf. Ik heb bewust geen 100 klanten, zodat ik mijn klanten op de beste manier kan helpen én veel vrije tijd overhoud. Dat neemt niet weg dat ik veel mensen help. Dagelijks geef ik gratis, waardevolle content weg via mijn socialmediaposts, webinars en gratis groeigesprekken. Zeker 90% van wat ik deel, geef ik gratis weg. Ik weet dat ik daar veel mensen mee help, want ik ontvang er dagelijks dankbare reacties over. Mailtjes van mensen die belangrijke inzichten hebben gehad door een groeigesprek met mij. DM’s van mensen die door mijn Instagram post een laatste zetje kregen om een stap te zetten. En LinkedIn berichten van mensen die aangeven dat mijn content ze inspireert. Hieronder een selectie uit die reacties als “bewijs”.


high-end ondernemen, businesscoach zzp'ers, businsescoach kennisondernemers, high-end klanten, suzanne van schaik, suzanne van schaik businesscoach, social media, leads genereren, webinars geven, gratis content delen, bloggen, vloggen, social media training, minder klanten meer verdienen, high-end ondernemen nadelen, high-end ondernemen bezwaren, businesscoach coaches, businesscoach trainer, businesscoach adviseur, businesscoach consultants


high-end ondernemen, businesscoach zzp'ers, businsescoach kennisondernemers, high-end klanten, suzanne van schaik, suzanne van schaik businesscoach, social media, leads genereren, webinars geven, gratis content delen, bloggen, vloggen, social media training, minder klanten meer verdienen, high-end ondernemen nadelen, high-end ondernemen bezwaren, businesscoach coaches, businesscoach trainer, businesscoach adviseur, businesscoach consultants


high-end ondernemen, businesscoach zzp'ers, businsescoach kennisondernemers, high-end klanten, suzanne van schaik, suzanne van schaik businesscoach, social media, leads genereren, webinars geven, gratis content delen, bloggen, vloggen, social media training, minder klanten meer verdienen, high-end ondernemen nadelen, high-end ondernemen bezwaren, businesscoach coaches, businesscoach trainer, businesscoach adviseur, businesscoach consultants


high-end ondernemen, businesscoach zzp'ers, businsescoach kennisondernemers, high-end klanten, suzanne van schaik, suzanne van schaik businesscoach, social media, leads genereren, webinars geven, gratis content delen, bloggen, vloggen, social media training, minder klanten meer verdienen, high-end ondernemen nadelen, high-end ondernemen bezwaren, businesscoach coaches, businesscoach trainer, businesscoach adviseur, businesscoach consultants


high-end ondernemen, businesscoach zzp'ers, businsescoach kennisondernemers, high-end klanten, suzanne van schaik, suzanne van schaik businesscoach, social media, leads genereren, webinars geven, gratis content delen, bloggen, vloggen, social media training, minder klanten meer verdienen, high-end ondernemen nadelen, high-end ondernemen bezwaren, businesscoach coaches, businesscoach trainer, businesscoach adviseur, businesscoach consultants


high-end ondernemen, businesscoach zzp'ers, businsescoach kennisondernemers, high-end klanten, suzanne van schaik, suzanne van schaik businesscoach, social media, leads genereren, webinars geven, gratis content delen, bloggen, vloggen, social media training, minder klanten meer verdienen, high-end ondernemen nadelen, high-end ondernemen bezwaren, businesscoach coaches, businesscoach trainer, businesscoach adviseur, businesscoach consultants

Hoe meer je hebt, hoe meer je kunt geven

Daarnaast heb je misschien weleens gehoord van de uitspraak ‘you can’t pour from an empty cup’. Je kunt vooral veel mensen helpen als je daar de middelen voor hebt. Als je tijd hebt. En geld. Met dat laatste kun je bijvoorbeeld investeren in je marketing, waardoor je meer mensen bereikt. En investeren in de beste opleidingen, trainingen en coaching, zodat je mensen steeds beter kunt helpen. Hoe meer je hebt, hoe meer je kunt geven. Dit is waarom zakenman Dan Peña zegt: ‘First get rich and THEN go save the world’. Het is net als in een vliegtuig. Daar wordt je ook geleerd om eerst je eigen zuurstofmasker op te zetten, voordat je een ander helpt.

Vorige week deed ik een Instagram Live over dit onderwerp. Je kunt ‘m hieronder terugkijken:







Wil jij leren hoe je succesvol high-end onderneemt en zo tijd en geld creëert om VEEL impact te maken en VEEL mensen te helpen? Ga met me in gesprek en ik help je op weg. Vraag hier nu tijdelijk een gratis, telefonisch groeigesprek (t.w.v. €247,-) met me aan. Let op: dit aanbod is tijdelijk en ik heb beperkt plek! 

Gratis checklist
“De 25 sleutels voor het succesvol verkopen van een €25.000,- programma”

Download de checklist en leer:

  • Welke 5 voordelen je hebt als je een programma van €25.000,-
    of meer aanbiedt
  • Wat ervoor nodig is om minimaal €25.000,- te kunnen vragen voor je programma
  • Waarom geijkte verdienmodellen voor ambitieuze coaches, trainers en
    consultants minder goed werken

Laat hieronder je naam en e-mailadres achter en je ontvangt de checklist GRATIS.


*Je ontvangt ook regelmatig waardevolle businesstips.

checklist €25.000,- programma, hoogwaardige programma's, high-end ondernemen, high-end inkomensmodel, suzanne van schaik, businesscoach

Laat een reactie achter

Je email adres wordt niet gepubliceerd. * Velden zijn verplicht

Verstuur reactie