Ik kreeg een bericht via Instagram en kon wel janken

Dat de sleutels uit mijn nieuwe checklist belangrijk zijn, dat wist je natuurlijk allang 😉. Waarom ik ‘m dan toch heb gemaakt? Omdat weten iets anders is dan doen. Daarom is het een checklist: omdat ik je wil uitnodigen om af te vinken wat je daadwerkelijk al DOET.

In de praktijk zie ik dat de meeste ondernemers:
a) zich er vaak niet van bewust zijn dat ze nog lang niet alles wat ze weten ook doen
b) andere businessstrategieën hebben geleerd – waardoor ze lagere prijzen vragen -, die ze niet het beste helpen
c) nog steeds de spagaat voelen tussen OF verder hun bedrijf laten groeien OF meer tijd hebben voor hun kinderen, vrienden, familie, gezondheid en ontspanning

40-80 uur werken, ten koste van… 

Dat laatste is wat me het meeste raakt. Dat je een naam hebt opgebouwd als ondernemer, succes behaalt en weet hoe je klanten kunt krijgen. Maar wel 40-80 uur per week werkt, ten koste van je gezin, gezondheid en/of sociale leven.‘Dat komt later wel, als ik ooit mijn bedrijf heb verkocht’ of ‘ik wil er niet over klagen dat ik zulke lange dagen maak, want ik vind mijn werk heel leuk’, hoor ik dan. Maar dat je je bedrijf ooit gaat verkopen, wil niet zeggen dat je niet nu al kunt genieten van een vrij leven. En dat je je werk leuk vindt, betekent niet dat je geen burn-out kunt krijgen. Of je kinderen nooit van school wilt halen.

Kon wel janken

De waarheid is: je hebt een bedrijf dat ten koste gaat van de kwaliteit van de rest van je leven, omdat je strategieën hebt geleerd die niet de beste resultaten opleveren. Zo reageerde iemand op mijn checklist met:

Ik kon wel janken toen ik dit bericht kreeg. Dit is namelijk waarom ondernemers veel harder werken dan nodig! Omdat ze geleerd hebben dat lage prijzen beter voor ze werken. Omdat ze de overtuiging hebben dat producten met lage prijzen gemakkelijker verkopen. Dat ze met lage prijzen meer zekerheid kunnen creëren. De praktijk is echter heel anders. Mijn klant C. bood eerder workshops aan van €115,-, die ze bijna niet verkocht kreeg. Toen ze met mij ging werken, besloot ze €5000,- te gaan vragen. Ze vroeg dus bijna 45x (!) zoveel, maar verkocht haar aanbod gelijk! By the way: haar traject bij mij is bijna afgelopen en vandaag zei ze, ironisch genoeg, tegen me: ‘Je had best wat meer kunnen vragen voor dit traject!’ 😁



Ideeën over hoe jij je prijzen minimaal kunt verdubbelen

Ik weet dat het in je eentje heel lastig is om te bedenken hoe je 2, 3, 4, 5, 10x zoveel kunt vragen voor je dienst als dat je nu doet. Daarom wil ik je hierbij helpen. Door je ideeën te geven over hoe ook jij je prijzen minimaal kunt verdubbelen, maar misschien wel x10 kunt laten gaan. Meld je HIER aan als je persoonlijk met mij in gesprek wilt over hoe je x2 tot x10 zoveel kunt vragen als je nu doet. Uit de reacties die ik krijg, selecteer ik drie mensen die ik hierbij ga helpen in een gesprek. Gratis.


P.S. Dit aanbod geldt alleen als je werkt als zelfstandig coach, trainer of consultant of een ondernemer bent met een consultancy-/trainings-/coachingsbureau.


P.P.S. Met deze ideeën kun je in de laatste twee maanden van dit jaar je omzet en winst nog een enorme boost geven. Meld je HIER aan. 
Gratis checklist
“De 25 sleutels voor het succesvol verkopen van een €25.000,- programma”

Download de checklist en leer:

  • Welke 5 voordelen je hebt als je een programma van €25.000,-
    of meer aanbiedt
  • Wat ervoor nodig is om minimaal €25.000,- te kunnen vragen voor je programma
  • Waarom geijkte verdienmodellen voor ambitieuze coaches, trainers en
    consultants minder goed werken

Laat hieronder je naam en e-mailadres achter en je ontvangt de checklist GRATIS.


*Je ontvangt ook regelmatig waardevolle businesstips.

checklist €25.000,- programma, hoogwaardige programma's, high-end ondernemen, high-end inkomensmodel, suzanne van schaik, businesscoach

Laat een reactie achter

Je email adres wordt niet gepubliceerd. * Velden zijn verplicht

Verstuur reactie