Zo krijg je hele goede leads voor jouw aanbod

Grofweg zijn er twee manieren om high-end leads te krijgen. Oftewel: om in contact te komen met potentiële klanten die bereid zijn te investeren in je aanbod en die super leuk zijn om mee te werken.

Rechtstreeks benaderen

De eerste manier is dat je een klant rechtstreeks benadert. Denk niet gelijk aan koud bellen, maar juist aan mensen die je in je netwerk hebt. Er zitten 99% zeker mensen in je netwerk of mensen in het netwerk van je netwerk die je kunt helpen.⠀
Rechtstreeks contact maken wordt nog zo vaak “vergeten”. Iedereen is bezig met social media en hun website. Niet dat dat onbelangrijk is, maar rechtstreeks in gesprek gaan is vrijwel altijd de snelste manier om een nieuwe klant te krijgen. Je hebt er verder niets voor nodig en kunt vandaag nog (meer) omzet maken. ⠀
Ondernemers die goed zijn in marketing en contentcreatie vergeten deze manier vaak. Ze zijn druk bezig met online zichtbaar zijn. Maar vergeten daarbij soms hun warme contacten. De mensen die hen al kennen (en liefst ook vertrouwen), maar nog geen klant zijn.

Gratis content verspreiden

De tweede manier is dat je gratis content verspreidt. Om high-end leads te krijgen, is het belangrijk dat deze content scherp en vernieuwend is. Dat de content raakt, een kennisgat creëert en de lezer het gevoel geeft dat hij wat mist.
Dit is waarom ik de titel en inhoud van mijn online training veranderde. In eerste instantie praatte ik in mijn online training over ‘hoe je €100.000,- per jaar verdient zonder heel veel uren te maken’. Dat veranderde ik in ‘hoe je een aanbod van minimaal €25.000,- maakt en verkoopt aan een high-end klant’. Dit deed ik om mijn marketing specifieker, waardevoller en meer onderscheidend te maken. Als high-end ondernemer is het essentieel dat je je marketing blijft aanscherpen.

high-end leads, high-end ondernemen, goede leads, leads via social media, acquisitie, kennisondernemer, businsescoach, leadgeneratie, leads generen, contentmarketing

Goed voorbeeld

Mijn artikel ‘Waarom ik er dankbaar voor ben dat ik heel veel moest betalen’ vind ik een goed voorbeeld van scherpe marketing. Dit artikel, dat ik in februari schreef, had niemand anders kunnen schrijven dan ik. Het is een persoonlijk en kwetsbaar artikel. Mijn visie komt erin naar voren en ik overtuig mensen van mijn idee dat het heel slim is om hoge prijzen te vragen. Dit artikel alleen zorgde ervoor dat potentiële klanten contact met me opnamen. Zonder verdere, ingewikkelde marketingfunnels. Dat is wat een goed stuk content voor je kan betekenen.

Minder goed voorbeeld

Mijn video ‘Hoe je als zzp’er kunt zorgen dat je kunt investeren in je bedrijf’ vind ik een voorbeeld van een video die ik nu niet meer zou maken. Met deze video trapte ik in een valkuil. Hij is niet gericht op mijn ideale klant. De klant die ik wil aantrekken is vindingrijk en ondernemend genoeg om aan het geld te komen om te kunnen investeren namelijk.

Kwaliteit vs. kwantiteit

Veel ondernemers die al gratis content verspreiden zijn gefocust op kwantiteit in plaats van kwaliteit. Nu is consistentie een belangrijke succesfactor op social media. Ik ben er zelf ook heel actief. Maar je kunt beter één kneitergoed stuk content maken dat daadwerkelijk leads voor je genereert, dan bijvoorbeeld continu blogjes schrijven met wat algemene tips.




Wil jij niet alleen high-end leads aantrekken, maar ook leren hoe je van jouw dienst een aanbod maakt dat minimaal €25.000,- waard is én hoe je dit aanbod verkoopt? Ga met me in gesprek en ik help je op weg. Vraag hier nu tijdelijk een gratis, telefonisch groeigesprek (t.w.v. €247,-) met me aan. Let op: dit aanbod is tijdelijk en ik heb beperkt plek! 

Gratis checklist
“De 25 sleutels voor het succesvol verkopen van een €25.000,- programma”

Download de checklist en leer:

  • Welke 5 voordelen je hebt als je een programma van €25.000,-
    of meer aanbiedt
  • Wat ervoor nodig is om minimaal €25.000,- te kunnen vragen voor je programma
  • Waarom geijkte verdienmodellen voor ambitieuze coaches, trainers en
    consultants minder goed werken

Laat hieronder je naam en e-mailadres achter en je ontvangt de checklist GRATIS.


*Je ontvangt ook regelmatig waardevolle businesstips.

checklist €25.000,- programma, hoogwaardige programma's, high-end ondernemen, high-end inkomensmodel, suzanne van schaik, businesscoach

Laat een reactie achter

Je email adres wordt niet gepubliceerd. * Velden zijn verplicht

Verstuur reactie