Je dienst kan wel veel waard zijn, maar mensen moeten je ook veel willen betálen…

Twee jaar geleden startte ik als businesscoach. “De wereld” kende me als blogger. Er was scepsis. ‘Hoezo jij?’ ‘Wat weet jij dan?’ ‘Moet jij niet eerst…?’ ‘Heb je zelf al wel…?’ ‘Wat ben jij nou aan het doen?’. 

Niet zomaar

Ik was al een tijdje zoekende naar wat mijn volgende carrièrestap zou zijn en had al een paar keer genoemd: ‘Ik zou wel willen businesscoachen’. Voelde gewoon dat ik het kon. Dat ik er goed in zou zijn. Maar ik had ook al een paar gehoord: ‘Dat kun je niet zomaar doen hoor’. En dan zette ik het idee weer aan de kant.

Tienduizenden volgers

Totdat er iemand kwam die in me geloofde. Die simpelweg zei: ‘Jij kunt dingen die mensen heel graag willen leren’. En ik me realiseerde dat meer niet nodig was. Ik had misschien geen ervaring met begrotingen maken. Met voorraden beheren. Of met personeel in dienst nemen. Maar ik had wel op mijn zeventiende al mijn eerste bedrijf, dat ik jarenlang succesvol runde. Grote namen – als KPN, H&M, Maybelline- als klant gehad. Een personal brand opgebouwd met tienduizenden volgers. Teksten geschreven voor reclamefolders van bijvoorbeeld Etos. Campagnes opgezet tussen internationale merken en de grootste influencers van Nederland. En zoveel meer. Hele waardevolle dingen kon en wist ik wél.

conversie verhogen, sales, verkopen, verkooptraining, suzanne van schaik, businesscoach, starten als businesscoach, beginnen als businesscoach, jonge businesscoach, vrouwelijke businesscoach, influencercampagne opzetten, ondernemen, ondernemer, high-end ondernemen, prijzen verhogen, tarieven verhogen, bezwaren tackelen, bezwaren pareren, bezwaren in verkoopgesprekken, verkoopgesprekken voeren

Heel goed kunnen helpen

En dat is wat ik toen inzag: je hoeft niet alles te kunnen en weten. Je moet simpelweg mensen heel goed kunnen helpen met iets waar ze (veel) geld voor over hebben.Ik schrijf ‘simpelweg’, maar het is niet zo dat je er dan bent. Als ondernemer. Vervolgens moeten mensen je dat geld ook nog betálen namelijk. 

Dat wil nog niet zeggen…

Want ze hebben er misschien wel veel geld voor over om voor elkaar te krijgen waar jij ze bij helpt. Bijvoorbeeld: 

  • meer energie hebben
  • meer geld verdienen
  • hun droompartner vinden
  • snel uit hun burn-out komen
  • een leidinggevende functie krijgen
  • twintig kilo afvallen

etcetera.

…maar dat wil nog niet zeggen dat ze jóu daar heel goed voor gaan betalen. 

Vertrouwen

Ze moeten om te beginnen het vertrouwen in jou én in zichzelf hebben dat het ze gaat lukken. En zelfs al hebben ze dat voor 99%… 1% twijfel kan al betekenen dat iemand ‘nee’ zegt in plaats van ‘ja’. Lever je een waardevolle dienst en wil je daar mooie bedragen (€10.000,- +) voor vragen, dan betekent een ‘nee’ dat je veel geld misloopt. 

Zonde

Als een klant gewoon onvoldoende bij je past, is dat oké. Maar je spreekt vast ook – ik hoop heel vaak – potentiële klanten waarvan je denkt: jou kan ik écht heel goed helpen. Mensen waar je super enthousiast van wordt.  Maar ook deze klanten hebben bezwaren. Ook deze klanten kunnen daardoor ‘nee’ zeggen. En dat is niet alleen zonde van jouw omzet, maar vooral ook voor hén. En wat het hen op had kunnen leveren om met jou te gaan werken. 

Conversie verhogen

Wat doe je hieraan? Zorg dat je weet hoe je met de bezwaren die potentiële klanten hebben om kunt gaan. Bezwaren zoals ‘Ik vind het te duur’, ‘Dit is niet het juiste moment’, ‘We moeten eerst nog…’. Want als je dat weet, schiet de conversie van je verkoopgesprekken omhoog. Of kun je veel meer gaan vragen voor je dienst. De prijs die het écht waard is. Omdat je minder klanten nodig hebt. 

Meer ideale klanten?

Wil je dat? Bezwaren heel goed kunnen tackelen, zodat je veel meer ideale klanten binnenhaalt? Bemachtig dan direct nog een laatste plek voor mijn high level sales masterclass op 14 november. We zijn al voor 90% uitverkocht!

 

P.S. Wil je direct op de beste manier geholpen worden? Voor de beste resultaten is meer tijd nodig dan één dag kan bieden. Daarom begeleid ik mijn klanten in mijn jaartraject ‘Succes met hoogwaardige programma’s’. Geef je HIER op voor een vrijblijvend gesprek als je al succesvol onderneemt en benieuwd bent wat dit traject jou kan opleveren.

Gratis checklist
“De 25 sleutels voor het succesvol verkopen van een €25.000,- programma”

Download de checklist en leer:

  • Welke 5 voordelen je hebt als je een programma van €25.000,-
    of meer aanbiedt
  • Wat ervoor nodig is om minimaal €25.000,- te kunnen vragen voor je programma
  • Waarom geijkte verdienmodellen voor ambitieuze coaches, trainers en
    consultants minder goed werken

Laat hieronder je naam en e-mailadres achter en je ontvangt de checklist GRATIS.


*Je ontvangt ook regelmatig waardevolle businesstips.

checklist €25.000,- programma, hoogwaardige programma's, high-end ondernemen, high-end inkomensmodel, suzanne van schaik, businesscoach

Laat een reactie achter

Je email adres wordt niet gepubliceerd. * Velden zijn verplicht

Verstuur reactie